wtorek, Październik 15, 2019

Wielofunkcyjna drabinka gimnastyczna jako centrum domowej siłowni

0
Drabinka gimnastyczna

Dla wielu osób trening na siłowni, jest istną męczarnią. Dla niektórych ludzi tłumy na siłowni, głośna muzyka i osoby spoglądające na siebie wzajemnie, są po prostu nie do przeskoczenia. Dlatego też decydują się oni na to, by tworzyć swoje własne siłownie w domowym zaciszu. Plusów takiego rozwiązania jest oczywiście wiele. Przede wszystkim w domu mamy ciszę i spokój, a zatem możemy skupić się na naszym treningu. Nikt nam się również ukradkowo nie przygląda. Poza tym możemy ćwiczyć kiedy tylko chcemy, bez konieczności opuszczania domu.

Od czego zacząć?

Stworzenie własnej domowej siłowni, nie jest oczywiście łatwym zadaniem. Trzeba bowiem ze względu na ograniczoną powierzchnię wybrać sprzęty, które będą wielofunkcyjne i będą umożliwiały ćwiczenia na różne partie ciała. Dlatego też obecnie bardzo popularna w domowych siłowniach, jest drabinka gimnastyczna. W zestawie z takimi drabinkami, które są montowane na ścianie, można otrzymać wiele dodatkowych elementów. Przykładowo uchwyt na sztangę, ławkę, drążek czy też poręcze. Oczywiście drabinki są różnorodne, dlatego każdy zestaw jest nieco inny. Dobrze jest kupując go dostosować go do swoich możliwości oraz upodobań w kwestii ćwiczeń. Tego typu urządzenia dobrze jest kupować bezpośrednio od producenta. Jednym z nich jest firma BenchK.

Możliwości, które warto wykorzystać.

Drabinki gimnastyczne pozwalają nie tylko na wykonywanie ćwiczeń fizycznych, ale można również na nich wykonywać ćwiczenia rehabilitacyjne. Drabinki są wykonywane z bardzo dobrej jakości materiałów, co zapewnia im świetną trwałość oraz wytrzymałość. Niektóre drabinki są drewniane, a zatem klasyczne. Można jednak na rynku znaleźć i te z metalu. Ich wygląd i estetyka sprawiają, że łatwo je umieścić nawet w pomieszczeniach głównych, takich jak salon.

Dzięki drabinkom można budować oraz zwiększać swoją siłę. Poprawiają one również znacznie koordynację oraz mobilność, dlatego poleca się ćwiczenie na nich nawet dzieciom. Drabinki pozwalają także z powodzeniem kształtować mięśnie brzucha czy też ramion. Poza tym mogą pomóc poprawić kondycję kręgosłupa. Ze względu na dodatkowe sprzęty, które bywają dołączone do drabinek, ćwiczyć można na nich różne partie swojego ciała. Taka drabinka jest zatem w stanie zastąpić wiele innych sprzętów, jednocześnie ograniczając ilość miejsca potrzebną na zorganizowanie małej siłowni w domu. Może się zatem okazać idealnym rozwiązaniem dla domów i mieszkań o małym metrażu.

Więcej informacji na temat drabinek i możliwości ich wykorzystania znaleźć można na https://benchk.com/blog/.

Hulajnogi wyczynowe freestyle – jak uczyć się jeździć?

0
Hulajnogi wyczynowe freestyle – jak uczyć się jeździć?

Młodzież stale szuka swoich pasji, które pozwolą im zaimponować swoim przyjaciołom. Oczywiście sporty ekstremalne są niemal od zawsze w modzie, więc nie można ich pomijać, gdy chodzi o “szpan” przed rówieśnikami. Zawodowi deskorolkarze są bardzo popularnymi postaciami, o których powstają gry komputerowe. Nie brakuje również filmów o rolkarzach, czy specjalistach od jazdy wyczynowej na rowerze. W ostatnich sezonach na rynku jednak pojawiło się coś nowego. Coś, co każdy z nas zna, lecz nigdy nie podejrzewał, że takie narzędzie może stać się hitem sportów podnoszących poziom adrenaliny. Mowa oczywiście o hulajnogach.

Czym różnią się hulajnogi wyczynowe freestyle od standardowych? Gdzie i jak można na nich jeździć? Jak zacząć swoją przygodę z jazdą wyczynową? Na te wszystkie pytania ciężko znaleźć jednoznaczną odpowiedź, lecz spróbujemy przybliżyć materiał wszystkim zainteresowanym.

Dostosuj sprzęt do swoich preferencji i oczekiwań

Jesteś osobą wysoką lub ważysz nieco więcej? Spokojnie! Hulajnogi wyczynowe freestyle muszą być specjalnie przystosowane do tego, by poradziły sobie nawet z największymi możliwymi przeciążeniami. Dodatkowo warto zaznaczyć, że nie jest to sprzęt dla dzieci, tylko głównymi odbiorcami są stosunkowo nastolatkowie i osoby dorosłe. Bez problemu więc znajdziesz asortyment, który poradzi sobie z Twoim wzrostem lub wagą. Nie musisz się obawiać, że przez swoje gabaryty nie poznasz tej wspaniałej pasji. Szukaj jednak sprawdzonych sklepów, które zapewnią Ci odpowiedni wybór.

Wybieraj proste, aczkolwiek popularne miejscówki do nauki

Znalazłeś już hulajnogi wyczynowe freestyle i nawet kupiłeś odpowiedni model? Świetnie! Czas najwyższy, by poznać podstawowe akrobacje. Gdzie można się ich nauczyć? Doskonałym wyborem są parkingi i place, na których znajduje się mało przeszkód. Zazwyczaj w takich miejscach spotkasz osoby, które posiadają podobny poziom do Twojego. Nie ma więc sensu jechać od razu do skateparku, gdzie zazwyczaj trenują dużo bardziej doświadczone osoby z umiejętnościami.

Co dalej? Po prostu pielęgnuj swoją nową pasję, poznawaj nowych miłośników tego samego sportu i staraj się rozwijać. Na pewno szybko przekonasz się, że w Twojej okolicy jest wiele osób z podobnym hobby i wspólnie będziecie mogli zdobywać nowe doświadczenia. Zazwyczaj w ten właśnie sposób powstają przyjaźnie na całe życie, więc wyjdź z domu i ruszaj po zupełnie nowe przygody, które na Ciebie czekają!

Jak się pozbyć cellulitu?

0
Jak się pozbyć cellulitu?

Nierówna, wybrzuszona skóra na ramionach, udach i pośladkach, która podczas ruchu faluje, a czasem nawet boli przy każdym dotyku? To nic innego jak cellulit. Szacuje się, że zmaga się z nim aż 98% kobiet. Cellulit może się u nas pojawić niezależnie od wagi czy wieku. W jaki sposób poprawić swój wygląd i cieszyć się zdrową, gładką skórą?

Dieta

Zmiana nawyków żywieniowych to klucz do pozbycia się cellulitu. Przede wszystkim należy ograniczyć ilość spożywanej soli – wpłynie to pozytywnie nie tylko na wygląd naszej skóry, ale poprawi też pracę całego organizmu. By zmniejszyć objawy cellulitu powinniśmy także unikać tłustych potraw i słodyczy. To także niesie za sobą podwójne korzyści. Tłuszcze mogą zaszkodzić chociażby naszej wątrobie, a przede wszystkim odkładają się we wszystkich problematycznych miejscach, dlatego na ramionach czy udach pojawiają się nieestetyczne zgrubienia.

Zamiast tego należy wprowadzić do diety więcej białka (niepochodzącego z nabiału), błonnika oraz oczywiście owoców i warzyw. Dzięki nim nasze ciało oczyszcza się z toksyn. Szczególnie powinniśmy jeść szparagi, brokuły, grejpfruty czy ananasy. Bardzo zdrowe są też oczywiście ryby.

Sok z cytryny

Skoro już o diecie mowa, warto trzy razy dziennie zafundować sobie napój na bazie soku z cytryny. Dodajemy go do szklanki wypełnionej w 3/4 wodą i dorzucamy szczyptę pieprzu cayenne. Taka mieszanka ma fantastyczny wpływ na skórę.

Aktywność fizyczna

Mała ilość ruchu to często jedna z głównych przyczyn powstawania cellulitu. Dobrze zatem zmienić swój plan dnia tak, by chociaż kilka razy w tygodniu znaleźć czas na uprawianie jakiegoś sportu. Może to być jazda na rowerze, pływanie czy bieganie, byleby powtarzać ćwiczenia systematycznie. Wysmuklimy sylwetkę i przy okazji poprawimy elastyczność skóry.

Trening EMS

Niegdyś mało znany, trening EMS zdobywa w Polsce coraz większą popularność. Nic w tym dziwnego – pozwala na osiągnięcie rewelacyjnych rezultatów w redukcji masy ciała, wzmacnia mięśnie i przy okazji może zdziałać cuda, jeśli chodzi o cellulit.

Trening EMS to ćwiczenia fizyczne połączone z technologią elektrostymulacji mięśniowej. Ćwiczący jest wówczas wyposażony w strój z elektrodami, które umożliwiają przesyłanie impulsów do mięśni.

Zanim jednak zaczniemy swoją przygodę z treningiem EMS, wykonywana jest dokładna analiza składu ciała, która pozwala na indywidualne dopracowanie programu ćwiczeń. Dzięki temu są one dopasowane zarówno do efektu, jaki chcemy osiągnąć, jak i naszej kondycji, więc nawet osoby, które przez długi czas nie uprawiały żadnego sportu, mogą skorzystać z tej metody.

Później zakładamy kamizelkę, pas na biodra oraz opaski na uda i ramiona z przyczepionymi elektrodami. W takim stroju wykonujemy ćwiczenia pod okiem trenera. Impulsy wysyłane przez elektrody mają odpowiednio dobraną częstotliwość, więc trening EMS jest bezbolesny i bezpieczny dla zdrowia.

Peelingi, masaże

Oczywiście na cellulit warto także zadziałać od zewnątrz. Nie kupujmy jednak pierwszego lepszego balsamu antycellulitowego w drogerii, ponieważ niewiele z takich specyfików pomaga, więc stracimy jedynie pieniądze. Zamiast tego zafundujmy sobie masaż szorstką rękawicą, wykonując koliste ruchy od kostek do brzucha. Dzięki temu pobudzimy metabolizm i poprawimy krążenie, zaś skóra stanie się bardziej jędrna.

Warto też regularnie stosować peeling na bazie soli morskiej, rewelacyjnie sprawdzą się także fusy z kawy, które możemy zmieszać z ulubionym balsamem. Walczyć z cellulitem da się również w formie relaksu. Zmieszajmy zatem parę kropli olejku kopru, oleju migdałowego i olejku rozmarynowego. Taką aromatyczną substancję możemy wmasowywać w uda i pośladki.

Praca zmianowa — jak jeść na zmianach dziennych i nocnych?

0
Praca zmianowa — jak jeść na zmianach dziennych i nocnych?

Jedzenie posiłków w pracy nie jest łatwą sztuką, gdyż przeważnie jemy je w pośpiechu czy nie mamy odpowiednich warunków, aby przygotować pełnowartościowe dania. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy mamy do czynienia z pracą zmianową i jedzeniem zarówno w dzień, jak i w nocy. Żywienie w ten sposób powinno spełniać inne kryteria i być przygotowywane pod innym kątem. Jak zatem odzywać się na zmianach dziennych i nocnych? O tym wszystkim piszemy poniżej.

Jedzenie na zmianach dziennych

Choć każda osoba dostosowuje swój styl odżywiania się do danej pracy, istnieje kilka przydatnych ogólnych porad dotyczących jedzenia na zmianie dziennej. Pierwszą z nich jest zjedzenie obfitego posiłku i wyruszenie do pracy najedzonym. Może być to np. śniadanie lub obiad. W pracy powinniśmy nie mieć większych przerw niż 4-5 godzin między kolejnymi posiłkami. Warto podzielić je na mniejsze porcje, gdyż odżywianie w ten sposób jest efektywniejsze. Jeśli pracujemy fizycznie, powinniśmy obfitsze posiłki spożywać również w pracy. Ciekawym pomysłem jest ujęcie w diecie produktów, które wpływają na naszą koncentrację czy zapamiętywanie, co szczególnie przyda się w pracy wymagającej od nas skupienia. Mogą być to produkty zbożowe, strączkowe, warzywa i owoce lub ryby. Po pracy, ale nie później niż na 2h przed snem powinniśmy zjeść jeszcze lekki posiłek regeneracyjny.

Porada: W pracy powinniśmy unikać nadmiernych ilości kofeiny i kawy a pić nawet 2l-2,5l wody w celu odpowiedniego nawodnienia organizmu.

Jedzenie na zmianach nocnych

Jedzenie na zmianie nocnej jest równie ważne co na dziennej, gdyż nasz organizm również potrzebuje energii do pracy. W takiej opcji powinniśmy dostarczać mu tyle samo energii co na dziennej zmianie. Warto zatem przed pracą zjeść obfity posiłek. Warto, aby zawierał on węglowodany złożone zawarte w kaszy, makaronie pełnoziarnistym czy ryżu oraz posiadał w swoim składzie białka. Dobry pomysłem jest również w miarę możliwości wyrobienie odpowiedniego rytmu tzn. jedzenia przed pracą i w pracy — tak jak na zmianie dziennej. Jedząc w nocy, powinniśmy pamiętać, aby nie obciążać zbytnio organizmu białkami zwierzęcymi oraz tłuszczem, który jest ciężej przyswajany organizm z racji nocnej pory. Jeśli chcemy dostarczyć białka naszemu ciału, warto wybierać np. koktajle białkowe. Dobrym pomysłem na przekąski w nocy są 2 mniejsze posiłki warzywno owocowe. Nie będą one obciążały organizmu, a przyjmowane w mniejszych ilościach będą lepiej przyswajane przez organizm. Cukry proste zawarte w owocach dodadzą nam energii, gdyż podnoszą poziom glukozy we krwi.

zdrowy lunch

Ciekawym rozwiązaniem zarówno gdy pracujemy w nocy czy w dzień jest catering dietetyczny. Dieta pudełkowa oferowana przez firmy cateringowe jest poręczna i dobrze zbilansowana. Cateringowe firmy oprócz typowych lunch boxów zabieranych do pracy dziennej oferują też dietę np. dla osób pracujących w nocy. Catering dietetyczny może w takim wypadku być bardzo korzystnym rozwiązaniem.

Buty adidas, Nike i Fila w modnym wydaniu retro – poznaj popularne modele

0
Buty adidas, Nike i Fila w modnym wydaniu retro – poznaj popularne modele

W modzie ulicznej przyszedł czas na ubrania oraz buty w stylu retro. Za tymi trendami podążają najwięksi producenci sneakersów. Poznaj więc najmodniejsze modele butów adidas, Nike oraz Fila. Przeczytaj poniższy tekst i zdecyduj, które chcesz nosić w tym sezonie!

Czym się kierować przy wyborze ochrony przeciwsłonecznej?

0
Czym się kierować przy wyborze ochrony przeciwsłonecznej

Chociaż słońce jest niezbędne nam do życia i jego brak może wpływać niekorzystnie na nasze zdrowie dla naszego zdrowia, to również nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne może nieść przykre konsekwencje. Obok poparzeń i wzrostu ryzyka zachorowania na nowotwór skóry, dochodzi przyspieszony proces jej fotostarzenia. Z tego względu warto pamiętać o właściwej ochronie przeciwsłonecznej.

Jak uzyskać wystarczającą ilość tłuszczu w diecie ketogenicznej?

0
Jak uzyskać wystarczającą ilość tłuszczu w diecie ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna wymaga radykalnego zmniejszenia spożycia węglowodanów i zwiększenia ilości kalorii pochodzących z różnych tłuszczów. Zazwyczaj zastanawiamy się, jak ograniczyć tłuste jedzenie, jednak ketoza to stan, który wiąże się z dostarczaniem organizmowi przede wszystkim różnych kwasów tłuszczowych. Skąd je czerpać i jak uzyskać ich wymaganą ilość w jadłospisie?

Jak ułatwić sobie bieganie podczas niekorzystnej pogody?

0
Jak ułatwić sobie bieganie podczas niekorzystnej pogody

Śnieg, wiatr oraz niskie temperatury, nie muszą być powodem do zaprzestania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Osoby kochające sport a zwłaszcza bieganie, prawdopodobnie nie wyobrażają sobie przerwania tej czynności na cały okres trwania niesprzyjającej pogody. Oczywiście zima, jesień czy wczesna wiosna wcale nie musi oznaczać przerwy w aktywności na świeżym powietrzu. Bieganie nie jest dyscypliną sezonową. Wystarczy odpowiedni strój by cieszyć się sportem przez cały rok. Ważnym elementem zimowego ekwipunku biegacza są bez wątpienia kurtki do biegania.

Czy warto przyjmować białko po treningu?

0
Czy warto przyjmować białko po treningu

Owiane legendą odżywki białkowe przyjmowane zaraz po treningu zdaniem, niektórych mogą świetnie wpływać na masę ciała, inni po nich chudną, a jeszcze inni tworzą rzeźbę. Czy faktycznie białko po treningu ma sens i czy nie można zastąpić je niczym innym? Jaki skład mają magiczne, wielofunkcyjne odżywki białkowe?

Zdrowa dieta do domu dla zabieganych ludzi

0
Zdrowa dieta do domu dla zabieganych ludzi

Wielu z nas żyje w ciągłym biegu. Nie mamy często czasu na to, aby spokojnie zjeść, a co dopiero na to, by przygotować posiłek dla siebie czy całej rodziny. Dziś jesteśmy świadomi tego, że nasza dieta ma wpływ nie tylko na nasze ciało, wygląd, ale także i na samopoczucie, koncentrację bądź zdolność regeneracji. Jak zatem zadbać o to, co jemy, kiedy jesteśmy ciągle zabiegani?

Ludzie sukcesu, przedsiębiorcy

Jeśli przestudiujemy życie ludzi, którzy odnieśli sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, to znajdziemy jeden wspólny mianownik: większość z nich przykłada znaczną uwagę do swojej diety. Dlaczego tak jest? Ponieważ odpowiedni pokarm dostarczony ciału wpływa na to, iż dana osoba ma więcej sił do pracy, ma lepszą koncentrację, nie choruje tak często i śpi znacznie wydajniej. Dlatego warto wzorować się na takich ludziach, którzy przecież także nie mają zbyt wiele wolnego czasu w swoim życiu. Jak sobie oni radzą z dietą i zabieganym życiem? Dobrym wyjściem w takiej sytuacji jest dieta do domu. Dzięki niej każdy posiłek jest zdrowy i odpowiednio skomponowany pod potrzeby danego człowieka. Co więcej, jest to smaczne i nie trzeba tracić czasu na przygotowanie jedzenia! Wszystko jest dostarczane do naszego domu, ciepłe i gotowe do spożycia! Może warto wziąć przykład z ludzi sukcesu?

Sportowcy

Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, iż sportowiec musi mieć odpowiednią dietę. Mówi się, że jego posiłek jest jego drugim treningiem. Cykl rozwoju sportowca jest prosty: trening, dieta i regeneracja. Każdy element jest tak samo ważny, jak inny. Jeśli będziemy dużo ćwiczyć, ale nie dostarczymy odpowiedniego budulca i energii naszemu ciału, to cały proces nie przyniesie nic dobrego. Wielu sportowców jest zabieganych (mowa tutaj nie tylko o lekkoatletach). Odpowiednia dieta jest im potrzebna do życia tak samo, jak tlen. Dlatego często też korzystają oni z usług dietetyków czy skomponowanych, gotowych posiłków, gdyż sami nie mają zwykle czasu na gotowanie. Jeśli jest się zawodowym sportowcem, to zjada się w ciągu dnia tak często, tak dużą ilość pokarmu, iż zrobienie jedzenia na cały dzień jest tutaj znacznie większym wyzwaniem niż gdybyśmy szykowali posiłki dla normalnej osoby. Tutaj również doskonałym rozwiązaniem jest dieta do domu, która odciąży sportowca od myślenia o tym, jaki posiłek skomponować i kiedy znaleźć na to czas.

Nie mam czasu na gotowanie!

Jeśli nie mamy czasu na komponowanie i przyrządzanie posiłków dla siebie czy dla całej rodziny a z drugiej strony chcemy zadbać o siebie, to znakomitym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie dieta do domu. Z pewnością inwestycja w nasze ciało jest warta wzięcia pod uwagę. Zdrowie mamy jedno i dlatego warto o nie dbać!

ZOBACZ TEŻ