czwartek, Sierpień 22, 2019

Praca zmianowa — jak jeść na zmianach dziennych i nocnych?

0
Praca zmianowa — jak jeść na zmianach dziennych i nocnych?

Jedzenie posiłków w pracy nie jest łatwą sztuką, gdyż przeważnie jemy je w pośpiechu czy nie mamy odpowiednich warunków, aby przygotować pełnowartościowe dania. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy mamy do czynienia z pracą zmianową i jedzeniem zarówno w dzień, jak i w nocy. Żywienie w ten sposób powinno spełniać inne kryteria i być przygotowywane pod innym kątem. Jak zatem odzywać się na zmianach dziennych i nocnych? O tym wszystkim piszemy poniżej.

Jedzenie na zmianach dziennych

Choć każda osoba dostosowuje swój styl odżywiania się do danej pracy, istnieje kilka przydatnych ogólnych porad dotyczących jedzenia na zmianie dziennej. Pierwszą z nich jest zjedzenie obfitego posiłku i wyruszenie do pracy najedzonym. Może być to np. śniadanie lub obiad. W pracy powinniśmy nie mieć większych przerw niż 4-5 godzin między kolejnymi posiłkami. Warto podzielić je na mniejsze porcje, gdyż odżywianie w ten sposób jest efektywniejsze. Jeśli pracujemy fizycznie, powinniśmy obfitsze posiłki spożywać również w pracy. Ciekawym pomysłem jest ujęcie w diecie produktów, które wpływają na naszą koncentrację czy zapamiętywanie, co szczególnie przyda się w pracy wymagającej od nas skupienia. Mogą być to produkty zbożowe, strączkowe, warzywa i owoce lub ryby. Po pracy, ale nie później niż na 2h przed snem powinniśmy zjeść jeszcze lekki posiłek regeneracyjny.

Porada: W pracy powinniśmy unikać nadmiernych ilości kofeiny i kawy a pić nawet 2l-2,5l wody w celu odpowiedniego nawodnienia organizmu.

Jedzenie na zmianach nocnych

Jedzenie na zmianie nocnej jest równie ważne co na dziennej, gdyż nasz organizm również potrzebuje energii do pracy. W takiej opcji powinniśmy dostarczać mu tyle samo energii co na dziennej zmianie. Warto zatem przed pracą zjeść obfity posiłek. Warto, aby zawierał on węglowodany złożone zawarte w kaszy, makaronie pełnoziarnistym czy ryżu oraz posiadał w swoim składzie białka. Dobry pomysłem jest również w miarę możliwości wyrobienie odpowiedniego rytmu tzn. jedzenia przed pracą i w pracy — tak jak na zmianie dziennej. Jedząc w nocy, powinniśmy pamiętać, aby nie obciążać zbytnio organizmu białkami zwierzęcymi oraz tłuszczem, który jest ciężej przyswajany organizm z racji nocnej pory. Jeśli chcemy dostarczyć białka naszemu ciału, warto wybierać np. koktajle białkowe. Dobrym pomysłem na przekąski w nocy są 2 mniejsze posiłki warzywno owocowe. Nie będą one obciążały organizmu, a przyjmowane w mniejszych ilościach będą lepiej przyswajane przez organizm. Cukry proste zawarte w owocach dodadzą nam energii, gdyż podnoszą poziom glukozy we krwi.

zdrowy lunch

Ciekawym rozwiązaniem zarówno gdy pracujemy w nocy czy w dzień jest catering dietetyczny. Dieta pudełkowa oferowana przez firmy cateringowe jest poręczna i dobrze zbilansowana. Cateringowe firmy oprócz typowych lunch boxów zabieranych do pracy dziennej oferują też dietę np. dla osób pracujących w nocy. Catering dietetyczny może w takim wypadku być bardzo korzystnym rozwiązaniem.

Buty adidas, Nike i Fila w modnym wydaniu retro – poznaj popularne modele

0
Buty adidas, Nike i Fila w modnym wydaniu retro – poznaj popularne modele

W modzie ulicznej przyszedł czas na ubrania oraz buty w stylu retro. Za tymi trendami podążają najwięksi producenci sneakersów. Poznaj więc najmodniejsze modele butów adidas, Nike oraz Fila. Przeczytaj poniższy tekst i zdecyduj, które chcesz nosić w tym sezonie!

Czym się kierować przy wyborze ochrony przeciwsłonecznej?

0
Czym się kierować przy wyborze ochrony przeciwsłonecznej

Chociaż słońce jest niezbędne nam do życia i jego brak może wpływać niekorzystnie na nasze zdrowie dla naszego zdrowia, to również nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne może nieść przykre konsekwencje. Obok poparzeń i wzrostu ryzyka zachorowania na nowotwór skóry, dochodzi przyspieszony proces jej fotostarzenia. Z tego względu warto pamiętać o właściwej ochronie przeciwsłonecznej.

Jak uzyskać wystarczającą ilość tłuszczu w diecie ketogenicznej?

0
Jak uzyskać wystarczającą ilość tłuszczu w diecie ketogenicznej?

Dieta ketogeniczna wymaga radykalnego zmniejszenia spożycia węglowodanów i zwiększenia ilości kalorii pochodzących z różnych tłuszczów. Zazwyczaj zastanawiamy się, jak ograniczyć tłuste jedzenie, jednak ketoza to stan, który wiąże się z dostarczaniem organizmowi przede wszystkim różnych kwasów tłuszczowych. Skąd je czerpać i jak uzyskać ich wymaganą ilość w jadłospisie?

Jak ułatwić sobie bieganie podczas niekorzystnej pogody?

0
Jak ułatwić sobie bieganie podczas niekorzystnej pogody

Śnieg, wiatr oraz niskie temperatury, nie muszą być powodem do zaprzestania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Osoby kochające sport a zwłaszcza bieganie, prawdopodobnie nie wyobrażają sobie przerwania tej czynności na cały okres trwania niesprzyjającej pogody. Oczywiście zima, jesień czy wczesna wiosna wcale nie musi oznaczać przerwy w aktywności na świeżym powietrzu. Bieganie nie jest dyscypliną sezonową. Wystarczy odpowiedni strój by cieszyć się sportem przez cały rok. Ważnym elementem zimowego ekwipunku biegacza są bez wątpienia kurtki do biegania.

Czy warto przyjmować białko po treningu?

0
Czy warto przyjmować białko po treningu

Owiane legendą odżywki białkowe przyjmowane zaraz po treningu zdaniem, niektórych mogą świetnie wpływać na masę ciała, inni po nich chudną, a jeszcze inni tworzą rzeźbę. Czy faktycznie białko po treningu ma sens i czy nie można zastąpić je niczym innym? Jaki skład mają magiczne, wielofunkcyjne odżywki białkowe?

Zdrowa dieta do domu dla zabieganych ludzi

0
Zdrowa dieta do domu dla zabieganych ludzi

Wielu z nas żyje w ciągłym biegu. Nie mamy często czasu na to, aby spokojnie zjeść, a co dopiero na to, by przygotować posiłek dla siebie czy całej rodziny. Dziś jesteśmy świadomi tego, że nasza dieta ma wpływ nie tylko na nasze ciało, wygląd, ale także i na samopoczucie, koncentrację bądź zdolność regeneracji. Jak zatem zadbać o to, co jemy, kiedy jesteśmy ciągle zabiegani?

Ludzie sukcesu, przedsiębiorcy

Jeśli przestudiujemy życie ludzi, którzy odnieśli sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, to znajdziemy jeden wspólny mianownik: większość z nich przykłada znaczną uwagę do swojej diety. Dlaczego tak jest? Ponieważ odpowiedni pokarm dostarczony ciału wpływa na to, iż dana osoba ma więcej sił do pracy, ma lepszą koncentrację, nie choruje tak często i śpi znacznie wydajniej. Dlatego warto wzorować się na takich ludziach, którzy przecież także nie mają zbyt wiele wolnego czasu w swoim życiu. Jak sobie oni radzą z dietą i zabieganym życiem? Dobrym wyjściem w takiej sytuacji jest dieta do domu. Dzięki niej każdy posiłek jest zdrowy i odpowiednio skomponowany pod potrzeby danego człowieka. Co więcej, jest to smaczne i nie trzeba tracić czasu na przygotowanie jedzenia! Wszystko jest dostarczane do naszego domu, ciepłe i gotowe do spożycia! Może warto wziąć przykład z ludzi sukcesu?

Sportowcy

Nie trzeba nikogo przekonywać do tego, iż sportowiec musi mieć odpowiednią dietę. Mówi się, że jego posiłek jest jego drugim treningiem. Cykl rozwoju sportowca jest prosty: trening, dieta i regeneracja. Każdy element jest tak samo ważny, jak inny. Jeśli będziemy dużo ćwiczyć, ale nie dostarczymy odpowiedniego budulca i energii naszemu ciału, to cały proces nie przyniesie nic dobrego. Wielu sportowców jest zabieganych (mowa tutaj nie tylko o lekkoatletach). Odpowiednia dieta jest im potrzebna do życia tak samo, jak tlen. Dlatego często też korzystają oni z usług dietetyków czy skomponowanych, gotowych posiłków, gdyż sami nie mają zwykle czasu na gotowanie. Jeśli jest się zawodowym sportowcem, to zjada się w ciągu dnia tak często, tak dużą ilość pokarmu, iż zrobienie jedzenia na cały dzień jest tutaj znacznie większym wyzwaniem niż gdybyśmy szykowali posiłki dla normalnej osoby. Tutaj również doskonałym rozwiązaniem jest dieta do domu, która odciąży sportowca od myślenia o tym, jaki posiłek skomponować i kiedy znaleźć na to czas.

Nie mam czasu na gotowanie!

Jeśli nie mamy czasu na komponowanie i przyrządzanie posiłków dla siebie czy dla całej rodziny a z drugiej strony chcemy zadbać o siebie, to znakomitym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie dieta do domu. Z pewnością inwestycja w nasze ciało jest warta wzięcia pod uwagę. Zdrowie mamy jedno i dlatego warto o nie dbać!

Bluzy damskie – 5 najmodniejszych typów bluz

0
Bluzy damskie – 5 najmodniejszych typów bluz

Bluzy kojarzą nam się z typowo sportowymi stylizacjami, ale bluzę można nosić też na inne sposoby. Bluzy damskie są dzisiaj bardzo różnorodne, a modnych modeli jest naprawdę wiele. Sprawdź, które są teraz na topie.

Nieznane właściwości witaminy C

0
Nieznane właściwości witaminy C

Witamina odporności – tak nazywany jest powszechnie kwas askorbinowy, inaczej witamina C, która znana jest głównie z roli wspierania ludzkiego organizmu.. Z jej udziałem organizm jest w stanie wyprodukować więcej czerwonych krwinek, dzięki czemu może wpłynąć pozytywnie na walkę z wszelkimi atakującymi ciało chorobami. Jednak nie jest to jedyne zadanie tej witaminy. 

Witamina C jako wsparcie w utrzymaniu zdrowia 

Niektórzy dietetycy do codziennej suplementacji zalecają swoim pacjentom zażywanie witaminy C w odpowiednich dawkach, ponieważ przyczynia się ona do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Witamina C z powodzeniem jest przyjmowana przez osoby na diecie redukcyjnej, która opiera się na deficycie kalorycznym. W tym czasie organizm czerpie energię z zapasów tłuszczowych (podobnie jak w diecie ketogenicznej) i potrzebuje dodatkowego wsparcia, którym okazuje się właśnie kwas askorbinowy. 

Jest to także remedium dla przepracowanych, zmęczonych, a także zestresowanych – witamina ta pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, a także przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia. Kwas askorbinowy wspiera magazynowanie glikogenu (zapasów energetycznych) w wątrobie i poprawia jej pracę. To szczególnie ważne przy stosowaniu diet eliminacyjnych, takich jak np. dieta białkowa. 

Należy pamiętać, że witamina C pozytywnie wpływa na wchłanianie żelaza przez organizm, przez co rekomendowana jest osobom chorym na anemię. Witamina C uszczelnia także naczynia krwionośne, dzięki czemu jest zbawienna dla osób cierpiących na żylaki. 

Różne rodzaje witaminy C – co dla kogo? 

W zależności od tego, jakiego działania oczekujemy od witaminy C, możemy wybrać jej rodzaj. W sklepie Swanson witamina C występuje w kilku formach: jako w stu procentach czysty kwas askorbinowy, witamina C o przedłużonym uwalnianiu, a także ta buforowana, z dziką różą, czy ultra – z wysoką dawką witaminy. 

Ta pierwsza jest przeznaczona dla wszystkich tych, którzy potrzebują odkryć moc witaminy C bez żadnych dodatków. Kwas askorbinowy o przedłużonym uwalnianiu jest dłużej wchłaniana przez organizm, przez co jej działanie jest utrzymywane na tym samym poziomie przez cały czas i nie trzeba jej często dawkować. Sklep Swanson oferuje także witaminę C, która wzbogacona została o ekstrakt z dzikiej róży – idealny zestaw na odporność. Sklep internetowy posiada także tę buforowaną, czyli wzbogaconą o bioflawonoidy i łączącą w składzie niezbędne dla organizmu minerały. Kwas askorbinowy ultra marki Swanson posiada dodatkowo antyoksydanty spowalniające utlenianie tej witaminy. 

Produkty firmy Swanson zawierające witaminę C, które są jednymi z najskuteczniejszych i najbardziej przebadanych suplementów diety znajdziesz pod adresem: https://swansonshop.pl/witaminy/witamina-c.

Physiolab

0
Physiolab

Physiolab jest obecnie najnowocześniejszym zabiegiem kosmetycznym, z którego korzysta coraz więcej osób. Physiolab jest zabiegiem, który tonizuje skórę, odżywia ją i dodatkowo stymuluje i pielęgnuje. Jego podstawowym zadaniem jest wyrównanie kolorytu, dzięki czemu zostaje wytworzony kamuflarz transparentny. Dodatkowym plusem są również substancje naturalne, które wchodzą w skład physiolab.

Physiolab wskazania do zabiegu

Physiolab przeznaczony jest dla osób, które mają problem z:

– matową, suchą i zniszczoną cerą,

– cerą palacza,

– skłonnościami do powstawania zaczerwienień,

– dobrze widocznymi cieniami pod oczami,

– skórą tłustą,

– brakiem elastyczności,

– rozszerzonymi porami,

– przebarwieniami,

– skórą atopową,

– skórą skłonna do alergii,

– starzeniem się skóry,

– zmianami hormonalnymi.

Physiolab przeciwwskazania

Przed przystąpieniem do zabiegu należy udać się na konsultację do lekarza do osoby, która będzie wykonywała zabieg. Physiolab nie może być wykonany jeśli występują takie przeciwwskazania jak:

– widoczne infekcje skórne,

– ciążą,

– karmienie piersią,

– możliwość wystąpienia alergii, na któryś ze składników physiolab,

– choroba,

– przeziębienie,

– osłabienie układu odpornościowego,

– świeża opalenizna,

– wiotkość skóry,

– przebyte zabiegi chirurgiczne w niedawnym czasie,

– bliżny,

– otwarte rany na skórze,

– zapalenie skóry,

– trądzik różowaty,

– trądzik ropowiczy,

– AZS,

– toczeń,

– stwardnienie rozsiane.

Physiolab na czym polega zabieg?

Jak w każdym zabiegu, tak i w physiolab najważniejsze jest oczyszczenie skóry, a tym samym przygotowanie jej do zabiegu. Przed zabiegiem powinno się wykonać lekkie złuszczenie skóry jednak, w tym wypadku wszystko jest uzależnione od rodzaju cery. Jeśli mamy cerę tłusta to takie złuszczanie najlepiej jest zrobić nawet tydzień wcześniej przed planowanym zabiegiem. W zabiegu physiolab zostają zastosowane koreańskie ampułki, które zawierają naturalne substancje pomagające w regeneracji i odnowie skóry.

Dodatkowo zabierają barwniki, również pochodzenia naturalnego, które wyrównują koloryt i niwelują przebarwienia. Zabieg physiolab polega na wprowadzeniu preparatu zawartego w ampułkach pod naskórek, za pomocą sterylnych i jednorazowych igieł. Zabieg nie jest zabiegiem inwazyjnym, bezbolesnym, jednak wszystko zależy od poziomu bólu jaki jest dana osoba wytrzymać. Zabieg physiolab można wykonywać co dwa tygodnie lub tylko wtedy kiedy mamy na to ochotę, albo mamy jakieś ważne wyjście.

Dzięki zabiegowi skóra zostaje lepiej nawilżona, odżywiona i rozjaśniona. Wszystkie substancje zawarte w ampułkach są pochodzenia roślinnego, w których znajdują się skoncentrowane ekstrakty i wyciągi z roślin.

Physiolab preparaty

Na rynku jest dostępnych wiele preparatów, które przeznaczone są do wykonania zabiegu physiolab. Wśród nich najczęściej stosowanymi preparatami, w gabinetach medycyny estetycznej są:

– MESO FOUNDATION CAMO2,

– MESO FOUNDATION CAMO3,

– MESO REJUVENATE,

– MESO REVIVE ELIXIR,

– BB GLOW MESO FOUNDATION CAMO 3,

– BB GLOW MESO FOUNDATION CAMO 1,

– BB GLOW MESO FOUNDATION CAMO 2,

– Physiolab Mesogel V6 VITA Elixir.

Pamiętać należy, że tylko dobre jakościowo produkty, zapewnia nam gwarancję satysfakcji i odpowiednie rezultaty, dzięki którym będziemy wyglądać olśniewająco i dużo młodziej.

ZOBACZ TEŻ