Co można ćwiczyć przy pomocy kółek gimnastycznych?

0
190

Choć trening gimnastyczny kojarzy się przede wszystkim z gibkością i zwinnością, to jednak w dużej mierze jest to trening siłowy, wymagający nie tylko doskonałej koordynacji i wytrzymałości, ale także dużej siły fizycznej. Kółka gimnastyczne dają możliwość wykonywania wielu ćwiczeń fizycznych, które stymulują do wzrostu zarówno mięśnie ramion, jak i mięśnie pleców, klatki piersiowej i brzucha. Trening z kółkami to zatem doskonałe uzupełnienie klasycznego treningu siłowego lub ciekawa dla niego alternatywa.

Czym są kółka gimnastyczne?

Popularne ringi to nic innego jak jeden z podstawowych przyrządów gimnastycznych. Wystarczą dwa kawałki liny przytwierdzone do sufitu lub specjalnego stelaża i kółka gimnastyczne, które stanowią wykończenie tych lin. Podstawowe ćwiczenia z wykorzystaniem kółek gimnastycznych polegają na podciągnięciu ciała do góry i utrzymywaniu go w stabilnych pozach, co pozwala wzmacniać poszczególne grupy mięśniowe ludzkiego organizmu. Chwytając dłońmi za kółka, możemy unosić do góry całe ciało, próbować przywodzić i odwodzić nogi, podciągać je do brzucha i wykonywać mnóstwo innych, prostych ćwiczeń wzmacniających mięśnie, zwiększających siłę dynamiczną i wytrzymałość tych mięśni.

Kto może ćwiczyć z kółkami?

Klasyczne kółka gimnastyczne to niezwykle prosty sprzęt treningowy, jednak ćwiczenia z zastosowaniem tego typu sprzętu dedykowane są osobom w dobrej formie fizycznej. Samo podciągnięcie się na kółkach gimnastycznych wymaga już sporej siły fizycznej, którą dodatkowo należy połączyć z dobrą koordynacją ruchową. Wykonywanie bardziej złożonych ćwiczeń to jeszcze wyższa szkoła jazdy, angażująca do pracy wiele partii ludzkiego ciała, w tym mięśnie głębokie – szkieletowe, odpowiadające za stabilizację sylwetki. Z uwagi na korzystny wpływ tego typu ćwiczeń na równomierny rozwój praktycznie wszystkich grup mięśni górnej części ciała, ćwiczenia z kółkami mogą być niezwykle atrakcyjną alternatywą dla klasycznego treningu na siłowni.

Co wyćwiczysz, trenując z kółkami?

Przede wszystkim wzmocnisz mięśnie ramion. Dodatkowo uaktywnisz mięśnie pleców, klatki piersiowej i brzucha. Wspomożesz również rozwój mięśni głębokich, które odpowiadają za stabilizację sylwetki. Poza tym trening z kółkami gimnastycznymi będzie doskonałą okazją do pracy nad wytrzymałością i koordynacją ruchową. Dzięki systematycznym ćwiczeniom na kółkach wymodelujesz sylwetkę i podkreślisz rzeźbę mięśni. Taki trening będzie zatem doskonałym sposobem na wykończenie klasycznego treningu siłowego, realizowanego na siłowni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here